Hvad er OneDrive?
OneDrive er Microsofts cloud service til at tilgå og gemme filer online. Med OneDrive er dine filer beskyttet mod datatab og tyveri, du kan dele dem med andre og du kan tilgå dem fra alle dine enheder.
Når du bruger OneDrive med en konto som du har fået fra din virksomhed eller skole omtales det sommetider OneDrive for arbejde og skole.
Tidligere blev dem omtalt som OneDrive for Business, så det kan stadig være omtalt således på visse lokationer og systemer.
Gem dokumenter og relaterede filer i OneDrive
Hvis du anvender Microsoft 365 får du minimum 1 TB lagerplads i skyen, afhængig af din plan. Hvis dit OneDrive lager er hosted på en SharePoint server i din virksomhed er din virksomheds it-administrator der afgør hvor meget plads du har til rådighed.
Sikkerhed når filer gemmes i OneDrive
Alle filer der gemmes i OneDrive er som udgangspunkt private medmindre du vælger at dele dem. Du kan dele filer og mapper med kollegaer eller samarbejdspartnere både i og udenfor din virksomhed.