fbpx Skip to content

Er I klar til at starte jeres digitale transformation?

Digital transformation er nødvendig for alle virksomheder, fra helt små SMBer til store, tunge organisationer. Budskabet er på ingen måder til at tage fejl af uanset om du lytter til keynotes, ekspertpaneler, artikler eller studier af hvordan virksomheder kan forblive konkurrencedygtige og relevante i takt med at verden digitaliseres i eksponentielt tempo.

Hvad der er knap så tydeligt for mange virksomhedsledere er hvad digital transformation er for en størrelse. Er det bare en smart måde at sige at man flytter i al ting i skyen? Hvilke specifikke skridt er det nødvendige at tage? Er vi nødt til at designe nye stillinger til at skabe rammerne til digital transformation, eller hyre konsulenter til at udføre processen? Hvilken del af vores forretningsstrategier er det nødvendig at forandre? Er det det hele værd?

På denne side forsøger vi at besvare nogen af de mest almindelige spørgsmål omkring digital transformation og forsyne dig med klarhed, især til CIOs og IT-ledere, inklusiv citater fra eksperter inden for området digital transformation. Fordi teknologi spiller en kritisk rolle i en virksomheds evne til at udvikle sig med markedet og kontinuerligt øge den værdi der leveres til kunderne, er det nødvendigt at CIOs leder deres organisationer igennem den digitale transformation.

Hvad er digital transformation?

Fordi digital transformation vil differentiere fra virksomhed til virksomhed, kan det være vanskeligt nøjagtigt at udpege en præcis definition på hvad en digital transformation er. Uanset hvad, definerer vi i generelle termer digital transformation som integrationen af digitale teknologier i alle områder af en virksomhed, med forventning om resultater der skaber fundamentale forandringer i hvordan virksomheden opererer og hvordan den leverer værdi til sine kunder.

Bagvedliggende begrebet digital transformation, eksisterer implicit et behov for kulturel forandring der kræver, at organisationen kontinuerligt udfordrer status quo, eksperimenterer på et rimeligt niveau og bliver komfortabel med det at lave fejl. Det kan betyde, at det er nødvendigt for organisationen at bevæge sig væk fra de veletablerede forretningsprocesser som virksomheden er bygget op omkring og over til relativt nye metoder, som stadig udvikles og defineres.